AJW Group podpisała wieloletnią umowę Power-by-the-Hour (PBH) z polską linią czarterową Enter Air. Podpisany dokument, który wszedł w życie 1 listopada 2024 r., obejmuje 22 boeingi B737-800NG.
Umowy na zapewnienie pewnej puli części (pool), to jedne z ważniejszych dokumentów dla każdej linii lotniczej. To podkreśla także nasz rodzimy Enter Air, który rozpoczął współpracę z AJW Group. Od momentu wejścia w życie nowej umowy z początkiem listopada, obejmuje ona 22 boeingi B737-800NG oraz pełne rozwiązanie logistyczne, magazynowanie i pozycjonowanie zapasów części zamiennych w Warszawie.
- Wybraliśmy AJW ze względu na ich reputację oraz bardzo sprawny system zarządzania dostawami i naprawami części zamiennych. Grupa AJW to jeden z liderów światowych w tej dziedzinie - powiedział nam Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air.
Jako zaufany partner lotniczy od ponad 90 lat, eksperci AJW Group dostarczają wysokiej jakości, dostosowane do potrzeb rozwiązania serwisowe, w tym zaopatrzenie w części zamienne, logistykę, magazynowanie i wsparcie techniczne. Dzięki globalnym zapasom części zamiennych do boeingów 737NG w połączeniu z możliwościami MRO flagowego zakładu AJW Technique w Montrealu, grupa AJW oferuje wsparcie dostosowane do potrzeb klientów na całym świecie. Dzięki współpracy z AJW, Enter Air zyskuje przewidywalność kosztów, wydajność operacyjną i minimalizuje ryzyko finansowe, co pozwala skupić się linii na podstawowej działalności i obsłudze pasażerów.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z AJW Group w ramach umowy PBH. Ich doświadczenie w zarządzaniu komponentami i solidne możliwości logistyczne zapewnią, że będziemy nadal świadczyć niezawodne usługi dla naszych pasażerów i utrzymywać naszą flotę w najwyższej wydajności - skomentował Konrad Dymowski, dyrektor techniczny Enter Air.
Umowa te nazywane są Power by hour, ponieważ opłaty zależą od liczby wylatanych godzin. Działa to w ten sposób, że każda część samolotu jest monitorowana i w momencie gdy wylata odpowiednią liczbę godzin musi przejść przegląd lub zostać wymieniona, dlatego przewoźnikowi najłatwiej jest oprzeć umowę na dostawę części na podstawie liczby wylatanych godzin.
- Ta umowa odzwierciedla nasze zaangażowanie w dostarczanie dopasowanych, opłacalnych rozwiązań, które maksymalizują dostępność samolotów dla naszych klientów. Cieszymy się, że możemy współpracować z Enter Air i z niecierpliwością czekamy na wsparcie ich floty dzięki płynnej logistyce, wysokiej jakości wsparciu komponentów i przewidywalnym rozwiązaniom konserwacyjnym - powiedział Scott Symington, dyrektor handlowy AJW Group.
Podpisanie tej umowy umacnia pozycję AJW Group jako lidera na rynku kompleksowych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i jako dostawcy wybieranego przez linie lotnicze.
Flota przewoźnikaFlota Enter Air składa się aktualnie z 31 boeingów B737: 22 737-800NG i
dziewięciu 737-8 MAX. Jak wcześniej dowiedział się Rynek Lotniczy, podpisane zostały listy intencyjne na pozyskanie w 2025 r. dwóch B737-800 i jednego B737-8 MAX, ale nowych samolotów ma być jednak więcej. Pisaliśmy o tym w artykule "
Enter Air: Co najmniej trzy kolejne B737 w 2025".